884804954
884804955
norgaz@norgaz.pl

Gazy techniczne

Oferujemy gazy techniczne do zastosowań w przemyśle w butlach o różnej pojemności.

Ar Argon

Bezwonny, bezbarwny i obojętny chemicznie. Jeden z podstawowych gazów ochronnych stosowanych w spawalnictwie, zarówno metodą MIG jak i TIG.

Ar +CO2 Ar+CO2

Najbardzej uniwersalna mieszanka Ar (82%) i CO2 (18%) wykorzystywana do spawana aluminium, stali kwasoodpornych lub tytanowych. Najczęściej stosowana w spawaniu metodą MAG.

C2H2 Acetylen

Bezbarwny gaz palny o najwyższej temperaturze płomienia. Stosowany w palnikach Acetylenowo- Tlenowych do spawania i cięcia metali.

O2 Tlen

Bezbarwny i bezwonny, najczęściej stosowany jako utleniacz w palnikach Acetylenowo - Tlenowych

N2 Azot

Bezbarwny i bezwonny. Wykorzystywany jako podstawowa atmosfera ochronna w procesach przemysłowych, testowania szczelności instalacji przesyłowych lub napełniania instalacji pneumatycznych.

N2+O2 Azot+Wodór

Nowa mieszanina gazu formującego 5% wodoru (H2) + 95% azotu (N) jest używana jako czynnik chłodzący oraz w układach klimatyzacji. jako wykrywacz wycieków.

CO2 Dwutlenek węgla

Bezbarwny i bezwonny. Ma bardzo szeroką gamę zastosowań w przemyśle, m.in. Podstawowy gaz osłonowy w mieszankach spawalniczych, czynnik roboczy w gaśnicach śniegowych, przyspiesza dojrzewanie roślin szklarniowych, gaz napędowy broni pneumatycznej. Posiadamy własną napełnialnię Co2.

He Hel

Bezbarwny i bezwonny. Najczęściej stoswany w branży rozrywkowej do napełniania balonów ale używa się go również m.in. W medycynie, metalurgii czy elektronice.

C3H8 Propan

Bezbarwny i bezwonny. Najpopularniejszy gaz grzewczy stosowany w gospodarstwach domowych oraz paliwo w kuchenkach. Cechuje się wyższą temperaturą spalania niż mieszanina propan-butan. Sprawdzi się również lepiej w urządzeniach gdzie pobór gazu jest duży, np. nagrzewnice lub palniki.

C3H8 +C4H10 Propan Butan

Wykorzystywany do ogrzewania lub jako źródło zasilania kuchenek bądź piecyków gazowych. Posiada również większą wartość opałową niż czysty Propan jednak uzyskany dzięki niemu płomień nie osiągnie tak wysokiej temperatury. Do zastosowania do napędu wózka widłowego.